Червоноградська міська територіальна громада

Львівської області

Червоноградський центр безоплатної вторинної допомоги: підсумки роботи за сім років

Червоноградський центр безоплатної вторинної допомоги: підсумки роботи за сім років
Понад 30000 клієнтів, 27000 консультацій з правових питань, 3000 справ у судах різних інстанцій, 1350 інформаційних, правопросвітницьких, комунікаційних заходів, 650 виїздів мобільних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги у різні населені пункти Червоноградської, Сокальської, Великомостівської та Белзької територіальних громад. У цих цифрах - коротка інформація про роботу Червоноградського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який розпочав свою діяльність 1 липня 2015 року.

Сьогодні центр, як зазначила його директорка Наталія Костишин, це команда із 14 фахівців та 11 адвокатів, що співпрацюють за контрактом, яка швидко орієнтується на потреби громад, працює на результат, зважаючи на виклики часу. Серед пріоритетів – надання безоплатної правової допомоги, активне роз’яснення норм законодавства, перебігу реформ, забезпечення доступу до правосуддя та медіації.

 

Через COVID-19 та повномасштабну агресію росії значно розширилися форми та напрямки роботи. Правові консультації можна отримати в офісах, під час роботи виїзних пунктів доступу, он-лайн, через гарячу лінію, мобільний застосунок тощо. Завдяки партнерам з громадських організацій та колегам з інших центрів вдалося реалізувати он-лайн ініціативу “Знаю! Вмію! Розумію!”, що дало унікальну можливість для підлітків попрацювати під кураторством багатьох впізнаваних публічних людей, правозахисників, адвокатів, прокурорів, суддів.

 

Продовженням ініціативи став партнерський проект “Горна державності. Громадянська освіта для молоді”, підтриманий Українським Культурним Фондом. Червоноградці, гості міста з його результатами ознайомилися під час фестивалю у Палаці Потоцьких. Центр був одним з ключових   виконавців – розробка навчальних матеріалів для учасників з Червонограда, Тернопільщини, Полтавщини, Чернівеччини, Харківщини (проведення навчання, супровід команд під час реалізації їх ініціатив у своїх громадах тощо).

 

З першого дня війни фахівці Центру інтенсивно працюють у місцях компактного проживання людей, що знайшли прихисток у громадах Червоноградського району. За цей період проведено декілька десятків зустрічей, надано понад 700 консультацій, 12 справ супроводжуються адвокатами. До роботи МЦ з надання БВПД активно долучились директор Чернігівського місцевого центру Володимир Бобруйко, адвокат Олексій Гребенар, що співпрацював з Сіверодонецьким МЦ, які разом з сім’ями знайшли тимчасовий прихисток у нашому місті.

 

“За ці роки, - зауважила Наталія Костишин, - маємо багато напрацювань завдяки сформованій дієвій мережі партнерів, серед яких Червоноградська РВА та Червоноградська районна рада, Белзька та Великомостівська міські ради, громадські організації: БФ “Резонанс” (м.Львів), “Волонтери Вижниці” (м.Вижниця), “Молодіжний ініціативний центр” (м. Червоноград), “Асоціація ветеранів війни та учасників АТО/ООС Кам’янеччини”, “Перспектива плюс” та ”Агенція місцевого економічного розвитку Кам’янка-Бузького району” (смт. Добротвір), БФ “Карітас- Сокаль”, Червоноградська міська спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів), комунальні заклади “Червоноградська публічна бібліотека” та “Сокальська публічна бібліотека”, ТРК “Радіо Сокаль”, Нео-радіо”.

 Завдяки цьому:

  • створено мережу точок доступу до правової допомоги на базі старостинських округів чотирьох територіальних громад, бібліотечних філій;
  • забезпечується інформування мешканців нашого краю про зміни в законодавстві з актуальних питань;
  • реалізовується Програма “Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство”;
  • в окремих випадках надається правова допомога pro bono;
  • підготовлено до відкриття кабінет медіації на базі Соснівського бюро правової допомоги . Хоча корективи зі строками внесла військова агресія росії, однак приміщення готове, меморандум про співпрацю підписано з двома фахівцями-медіаторами, доступ клієнтів до медіації фахівцями Центру забезпечується.
Поширити: