Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території в урочищі «Грушів»

за межами населених пунктів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області»

  1. Замовник СЕО

Виконавчий комітет Червоноградської міської ради  (80100, Львівська обл., Червоноградський р-н, м.Червоноград, пр.Шевченка, 19)

  1. Вид та основні цілі документу державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

«Детальний план території в урочищі «Грушів» за межами населених пунктів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області» розроблений згідно Рішення Червоноградської міської ради №1431  від 29.09.2022 року «Про розроблення  детального плану території в урочищі «Грушів» за межами населених пунктів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області».

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень  використання території  згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту з користування надрами в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Мета розробки детального плану території:

- обґрунтування потреб формування нових земельних ділянок та визначення їх цільового призначення;

- формування принципів планувальної організації забудови;

- зображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання;

- визначення напрямів, черговості, та обсягів подальшої діяльності;

- організації транспортного і пішохідного руху;

- комплексного благоустрою території;

- попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території.

Детальний план території в урочищі «Грушів» за межами населених пунктів Червоноградської міської територіальної громади розробляється з метою зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 4624886600:03:000:0827 із «земель запасу» сільськогосподарського призначення (код КВЦПЗ 16:00) на землі «для  культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних,спортивних і туристичних цілей» (код КВЦПЗ 10.08) з подальшим включенням цієї ділянки в перелік земельних ділянок, право оренди на які виставляється на земельні торги, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 року № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації»,  враховуючи  висновок постійно діючої узгоджувальної комісії по плануванню і забудові населених пунктів Червоноградської міської ради.

 На ділянці встановлюється режим використання території з метою оптимального архітектурно-просторового вирішення.

Проект розроблятиметься відповідно до:

- Земельного, Водного та Лісового кодексів України;

- Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

- Закону України «Про відходи»;

- Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

- Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

- Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

- Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

- Закону України «Про екологічну мережу України»;

- Закону України «Про охорону земель»;

- Закон України «Про рослинний світ»;

- Закону України «Про тваринний світ»;

- Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

-ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту»;

-ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;

-ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

-ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

-ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

-ДБН Б.2.4-1-94 «Планування і забудова міських поселень»;

-ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;

-ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

-ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

-ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;

-ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;

- СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища»;

- Наказу міністерства охорони здоров'я України No 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

 В проекті опрацьовано планувальне рішення щодо планувальної організації та розвитку, містобудівного використання та забудови території площею  близько 13,4954 га.

За містобудівними умовами територія, на яку розробляється Детальний план  розташована за межами населених пунктів Червоноградської міської територіальної громади з кадастровим номером 4624886600:03:000:0827.

Детальний план розробляється з метою зміни цільового призначення земельної ділянки із «земель запасу» сільськогосподарського призначення (код КВЦПЗ 16:00) на землі «для  культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей» (код КВЦПЗ 10.08)  з подальшим включенням цієї ділянки в перелік земельних ділянок, право оренди на які виставляється на земельні торги, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 року № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації»,  враховуючи  висновок постійно діючої узгоджувальної комісії по плануванню і забудові населених пунктів, Червоноградська міська рада.

Детальним планом передбачається проектування:

- відпочинковий будинок - 1 шт.;

- відпочинкові будинки - 9 шт.;

- альтанки - 21 шт.;

- КТП;

- Локально очисні споруди;

- КПП.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території,  де розміщується ділянка, що проєктується.

  1. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, в тому числі для здоров'я населення:

Розробка Проекту внесення змін до детального плану території не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.

Проект розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.

До можливих впливів майбутнього будівництва на навколишнє середовище є повітряне, водне середовище та ґрунти.

Вплив планової діяльності на навколишнє середовище, що виявляється у виділенні в атмосферне повітря забруднюючих речовин від автотранспорту та локальних систем опалення буде незначним та не може призвести до зміни кліматичних умов.

Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень теплоти, вологи, тощо) не відбудеться.

Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

Зміни, які чинять шкідливі впливи на ґрунтовий шар будуть мінімальними (ущільнення, перенесення) зважаючи на відповідні проектні заходи.

З метою покращення стану навколишнього середовища проектом передбачається ряд планувальних та інженерних заходів, до яких відносяться:

Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

– проведення забудови згідно з наміченим функціональним зонуванням;

– інженерна підготовка території – вертикальне планування та поверхневе водовідведення, підсипка мінеральним ґрунтом місць проектованої забудови; додаткова гідроізоляція підземних частин будинків і споруд, влаштування пристінних дренажів; влаштування додаткових водовідвідних лотків (каналів); ліквідація безстічних територій для пониження рівня ґрунтових вод.

– проектом передбачається організація роздільного збору побутових відходів із наступним використанням і утилізацією.

– інженерний благоустрій території – санітарне очищення.

В цілому відзначається позитивний вплив запланованої діяльності на соціальні умови та задоволення потреб місцевого населення.

Житлові будинки, будівлі та споруди громадського призначення на території відсутні. В цілому в даний час стан навколишнього середовища території проектування можна оцінити як задовільний.

б) для територій з природоохоронним статусом:

- території ПЗФ на прилеглих територіях відсутні. Вплив відсутній.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

-  транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

У контексті СЕО розробки детального плану території і з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуся під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

  • доповіді про стан довкілля;
  • статистичну інформацію;
  • дані геологічних і топографічних вишукувань;
  • вивчення наукових статей і публікації;
  • вивчення звітів про вплив на довкілля аналогічних об'єктів;
  • дані моніторингу стану довкілля.

        При розроблені документації необхідне врахування схеми планування території Полтавської області, інформація земельного кадастру.

        При виконанні звіту проекту заплановано використання методів стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень.

  1. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Зважаючи на державну політику в галузі забезпечення екологічної безпеки та раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об'єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні екологічно безпечні технології при будівництві та експлуатації об'єктів, розміщення яких пропонується детальним планом.

Перелік  і стисла характеристика проектних рішень, комплекс яких включає:

- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;

- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.;

- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проектних рішень детального плану території, комплекс яких включає:

– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;

– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та приміщень;

– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);

– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;

– контроль за дотриманням викидів забруднювальних речовин в атмосферному повітрі населеного пункту;

– зменшення рівня викидів забруднювальних речовин в атмосферне повітря шляхом впровадження новітніх технологій, заміни застарілого обладнання;

– зменшення рівня викидів шкідливих речовин в повітря, розроблення та реалізація схем оптимізації руху автотранспорту;

– налагодження централізованої системи водопостачання та водовідведення;

– влаштування локальних очисних споруд;

– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;

– дотримання вимог щодо санітарного очищення території, розвиток роздільного збору ТПВ, модернізація техніки для санітарного очищення;

– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);

– забезпечення протирадіаційного стану із здійсненням моніторингу та оформленням дозиметричного паспорта;

– забезпечення благоустрою території;

– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно- акустичних засобів захисту від шуму, а також озеленення вздовж території проектування, вулиць та доріг.

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку:

- зміст та основні цілі детального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;

- характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

- зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

- опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

  1. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання)

         Червоноградська міська рада  (80100, Львівська обл., Червоноградський р-н, м.Червоноград, пр.Шевченка, 19, тел. (03249) 3-23-46, e-mail: info@chg.gov.ua )

Строки подання

         15 днів з дня публікації Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки  документа державного планування «Детальний план території в урочищі «Грушів» за межами населених пунктів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області» (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку"). 

 

 

                       Міський голова                                                    Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ

Приєднані файли:
Поширити: