|
|
|
|
||
ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА ЧЕРВОНОГРАДСЬКОГО РАЙОНУ Львівської області В И К О Н А В Ч И Й К О М І Т Е Тпр.Т.Шевченка,19, м.Червоногра д, Львівська обл., 80100, тел. (03249) 3-23-46, факс 3-23-50 E-mail: info@chg.gov.ua, Web: www.chg.gov.ua Код ЄДРПОУ 04055920 |
|||||
№ 3/20-2518/7-7 від 25 травня 2022 р. на № ________________ від “__” _______ 20__ р.
|
|||||
|
На інтернет сторінку
|
||||
Про оприлюднення аналізу регуляторного впливу та проекту рішення виконавчого комітету |
|
||||
Прошу оприлюднити 25 травня 2022 року в мережі Інтернет на сторінці Червоноградської міської ради в розділі „Публічність”, підрозділ „Регуляторна політика”.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення виконавчого комітету Червоноградської міської ради
«Про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради»
Причини та умови виникнення проблеми:
Проблема виникла у зв’язку із значним зростанням собівартості перевезень, враховуючи стрімке підняття цін та дефіцит палива на автозаправних станціях, підняття мінімальної заробітної плати, великою кількість пільговиків в місті. Ці складові зумовлюють здійснення пасажирських перевезень.
Перевізники - суб’єкти господарювання, які надають послуги з пасажирських перевезень в місті подали на адресу виконавчого комітету звернення по перегляду вартості проїзду на автобусних маршрутах загального користування.
- Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом регулювання господарських відносин. Проект рішення виконавчого комітету Червоноградської міської ради «Про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради» розроблено на виконання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про автомобільний транспорт».
Тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, застосування сучасних типів транспортних засобів, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, а також сприяти вирішенню таких завдань:
- залучення інвестицій у розвиток автомобільного транспорту та досягнення сталих економічних умов роботи;
- збільшення можливостей суб’єктів господарювання щодо забезпечення потреб споживачів у послугах;
- забезпечення балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання;
- забезпечення стабільності, прозорості та прогнозованості тарифів.
Тарифи на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування були введені в дію з 1 листопада 2021 р. та 1 лютого 2022 р. і становлять по місту 8,00 грн. за одну поїздку, на маршруті сполученням смт. Гірник 10,00 грн. за одну поїздку, на маршрутах сполученням Соснівка 20,00 грн. за одну поїдку.
У зв’язку із зростанням складових тарифу, а саме: зростання вартості паливно-мастильних матеріалів, запасних частин і матеріалів діючий тариф не забезпечує рентабельну роботу підприємств-перевізників. З 1 січня 2022 року також зросла мінімальна заробітна плата.
Період |
Дизельне паливо за 1л., грн. |
Вартість пального, 1м куб., грн. |
Мінімальна заробітна плата |
01.01.2019 |
32,00 |
19,98 |
4173,00 |
01.01.2020 |
27,00 |
14,28 |
4723,00 |
01.01.2021 |
28,80 |
21,96 |
6000,00 |
01.01.2022 |
29,55 |
19,19 |
6500,00 |
20.05.2022 |
57,00 |
39,00 |
6500,00 |
Внаслідок невідповідності рівня діючих тарифів на послуги, пропонується внесення змін до їх вартості.
Відтак, визнано доцільним збільшення вартості послуг, з метою приведення тарифів на проїзд в автобусах у відповідність з витратами на утримання автотранспорту перевізниками.
Відповідно до п.1.6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.
Відповідно до економічних розрахунків витрат на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які подані перевізниками, діючий тариф є збитковим. Така ситуація не дає змоги стабільно та якісно надавати послуги пасажирських перевезень громадянам міста.
- Цілі регулювання Метою прийняття регуляторного акта є впровадження економічно – обґрунтованих тарифів на перевезення пасажирів, що дасть можливість забезпечувати виконання необхідних обсягів та якість перевезень пасажирів на маршрутах загального користування на території Червоноградської міської ради.
- Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей. Відповідно до п.2 ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлення тарифів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та в режимі маршрутного таксі належить до повноважень виконавчого комітету міської ради.
Альтернативи: Збереження існуючого стану, тобто без зміни діючих тарифів та без надання дотацій з міського бюджету. Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки приватний перевізник при існуючій вартості проїзду наближається до межі банкрутства та в майбутньому стане неспроможним надавати безпечні та якісні послуги по перевезенню пасажирів.
Підвищення тарифів на послуги перевезення пасажирів по місту Червонограду в автотранспорті до рівня відшкодування економічно-обґрунтованих витрат. Дана альтернатива може бути прийнятною і ставить за мету розвиток транспортного комплексу, ефективне задоволення потреб у безпечному та якісному перевезенню пасажирів, повному забезпеченню потреб населення в транспортних послугах.
- Механізм розв’язання проблеми. Досягнення визначеної мети планується шляхом прийняття рішення виконавчим комітетом міської ради про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради №1,2,3,4,4а,5,5а,6,6а у розмірі 10,0 грн., на маршруті №7 у розмірі 13,0 грн., за маршрутами №8 АС м.Червоноград - м.Соснівка АС, №9 АС м.Червоноград - м.Соснівка (Соснівська міська лікарня), №10 м.Соснівка АС - м.Червоноград АС- 25,0 грн.
Це рішення підлягає оприлюдненню в засобах масової інформації.
Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватись за результатами відстеження діяльності перевізників, пов’язаної з перевезенням пасажирів.
- Очікувані результати, аналіз вигод та витрат.
Прийняття цього регуляторного акта дозволить:
- привести тарифи на пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих;
- створити належні умови для забезпечення стабільного та безперебійного перевезення населення;
- покращити якість пасажирських автомобільних перевезень
№ |
Об’єкт впливу |
Витрати |
Вигоди |
1 |
Органи місцевого самоврядування |
здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян відповідно до рішення Червоноградської міської ради |
стабільне надходження коштів до місцевого бюджету за рахунок сплати податків та інших обов’язкових платежів до фондів; забезпечення життєдіяльності населення, промислової та соціальної інфраструктури територіальної громади міста. Прийняття проекту цього рішення неможливо переносити на більш пізні терміни, так як це може призвести до погіршення транспортного обслуговування населення міста та закриття збиткових маршрутів. |
2 |
Населення |
збільшення розміру плати за послуги |
стабільна робота пасажирського транспорту |
3 |
Суб’єкти підприємницької діяльності |
збільшення витрат на обслуговування транспортних перевезень |
відшкодування витрат та забезпечення рентабельності при наданні послуг |
- Обґрунтування можливостей досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Запропонований тариф на проїзд є обґрунтованим та можливим для виконання всіх зацікавлених осіб. У разі прийняття запропонованого регуляторного акта:
- тарифи на перевезення будуть приведені до економічно – обґрунтованого рівня;
- суб’єкти господарювання матимуть прибуток, який забезпечить придбання ними сучасних типів транспортних засобів для задоволення потреб населення у послугах автомобільного транспорту;
- громадяни міста змушені будуть платити за кожну поїздку більше, але, у разі не прийняття рішення, вони взагалі, можуть залишитись без транспортного обслуговування, у зв’язку з нерентабельністю здійснення даного виду послуг.
- Обґрунтування запропонованого строку дії акта.
Строк дії регуляторного акта необмежений. Але термін дії цього регуляторного акта може бути переглянуто за ініціативою регуляторного органу або суб’єкта підприємницької діяльності в разі зміни економічних чинників (динаміка зміни вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, зміни у податковому законодавстві тощо).
- Показники результативності акта.
Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є збереження системи транспортного обслуговування населення, забезпечення своєчасності і якості надання транспортних послуг та безпеки пасажирських перевезень.
В місті функціонують наступні маршрути: маршрут №2 (5 автобусів), маршрут №3 (6 автобусів), маршрут №4,4а (4 автобуси) та маршрут №5,5а (4 автобуси), маршрут №7 (6 автобусів) та маршрути сполученням Соснівка: маршрут №8 Автовокзал м.Червоноград - м.Соснівка АС (3 автобуси), маршрут №9 Автовокзал м.Червоноград - м.Соснівка (Соснівська міська лікарня (2 автобуси), маршрут №10 м.Соснівка АС - Автовокзал м.Червоноград (4 автобуси).
- Тест малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проводились розробником у травні 2022 року
П.№ |
Вид консультації |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Загальноміська нарада |
Інформування присутніх щодо звернень отриманих від автомобільних перевізників із розрахунками та обґрунтуваннями про необхідність перегляду тарифів на послуги з перевезення пасажирів |
2 |
Телефонні розмови з відповідальними особами в органах місцевого самоврядування інших міст регіону. |
Проведено моніторинг щодо тарифів(ціни) на транспортні послуги в містах Львівської та Волинської області |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 3 од., у тому числі малого підприємництва 3 од.;
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 %.
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання: Суб’єкти малого підприємництва не несуть витрат на виконання регулювання.
- Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання: Виконавчий комітет Червоноградської міської ради не несе витрат на адміністрування регулювання.
- Визначення показників результативності регуляторного акта та заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта.
Відстеження результативності визначення рішення виконкому буде здійснюватись шляхом вивчення звернень громадян, проведення аналізу фінансових показників діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, які займаються перевезенням пасажирів у місті.
Базове та повторне відстеження запропонованого регуляторного акту буде здійснене у межах строків, встановлених ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Основними показниками результативності регуляторного акта є:
- дотримання перевізниками умов договору на перевезення пасажирів;
- належна культура обслуговування пасажирів та стабільне здійснення пасажирських перевезень;
- зменшення кількості скарг громадян щодо якості пасажирських перевезень;
- зростання динаміки обсягів міських пасажирських перевезень;
- відповідність встановленого тарифу на проїзд економічно обґрунтованим витратам.
Відстеження результативності дії акта доцільно здійснювати шляхом базового - до набрання чинності регуляторного акта, повторне відстеження - через рік з дня набрання чинності регуляторного акта, але не пізніше 2-х років. Для відстеження використовуються статистичні дані (фінансові звіти) та опитування щодо якості надання послуг.
Додаток: на 2-арк.
проект рішення «Про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради»
Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради |
(підпис) |
Микола МИСАК |
Мирослава Сиротюк (03249)32407
|
|
|
ПРОЄКТ |
||||
ЧЕРВОНОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА ЧЕРВОНОГРАДСЬКОГО РАЙОНУ Львівської області В И К О Н А В Ч И Й К О М І Т Е Т Р І Ш Е Н Н Я |
|||||||
_____________ |
м.Червоноград |
№ ____ |
|||||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||||
Про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради |
|
|
|
||||
|
|
|
|||||
Керуючись ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт», ст.36 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та наказом Міністерства транспорту та зв’язку України №1175 від 17.11.2009 року «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» (зі змінами), законом України «Про правовий режим воєнного стану», розглянувши звернення суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування на території Червоноградської міської ради, враховуючи стрімке зростання цін та дефіцит палива на автозаправних станціях, виконавчий комітет Червоноградської міської ради
В И Р І Ш И В:
Встановити з ________ 2022 року наступні тарифи на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради:- На маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі № 1, 2, 3, 4, 4а, 5, 5а, 6, 6а – 00 грн.
- На маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі №7 Автовокзал – смт.Гірник, №8 Автовокзал м.Червоноград – м.Соснівка АС, №9 Автовокзал м.Червоноград - м.Соснівка (Соснівська міська лікарня), №10 м.Соснівка АС – Автовокзал м.Червоноград, згідно додатку.
- Рішення виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 19.10.2021р. №141 «Про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради» та від 28.01.2022р. №12 «Про встановлення тарифів на проїзд в пасажирському транспорті загального користування на території Червоноградської міської ради» вважати такими, що втратили чинність.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мисака М.І.
В.о.міського голови Дмитро БАЛКО
Додаток
до рішення виконавчого комітету
від ____________№ ____
Тарифи вартості проїзду
на маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі
№7 Автовокзал – смт. Гірник,
№8 Автовокзал м. Червоноград – м. Соснівка АС,
№9 Автовокзал м. Червоноград - м. Соснівка (Соснівська міська лікарня),
№10 м. Соснівка АС – Автовокзал м. Червоноград
Назва зупинки |
Відстань, км |
Вартість проїзду, грн. |
АВ Червоноград |
- |
- |
Застава (вул. Львівська)ЧЗЗБВ (вул. Львівська)
|
- |
10,00 |
смт. Гірник
|
7,20 |
13,00 |
м. Соснівка
|
16,20 |
25,00 |
Керуючий справами виконавчого комітету Георгій ТИМЧИШИН
Приєднані файли: |
НП аналіз М-тест 25.05.22.doc |