Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Детального плану території з метою розташування індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області
Загальні положення
Червоноградська міська рада Львівської області (80100, пр. Шевченка, 19, м. Червоноград, Червоноградський район, Львівська область).
ЄДРПОУ: 26269722
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території, визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Містобудівна документація «Детальний план території з метою розташування індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області» розробляється на підставі рішення Червоноградської міської ради №1707 від 23.02.2023 «Про розроблення детального плану території з метою розташування індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області».
Проект розробляється відповідно до:
Детальний план території розроблений в межах структурно-планувального елементу території населеного пункту, який має цілісний планувальний характер.
Острів – село в Україні, у Червоноградському районі Львівської області. Населення становить 1849 осіб.
Село розташоване на р. Солокії, притоці Західного Бугу, за 4 км на захід від Червонограду. Заплава часто заболочена, вкрита лучною рослинністю. Річище помірно звивисте.
Територія, яка розглядається даним детальним планом, знаходиться на схід від села, за межами населеного пункту.
На північ від проектованої ділянки проходить автошлях Т 1404 – автомобільний шлях територіального значення у Львівській області. Проходить територією Червоноградського та Львівського районів через Червоноград - Белз - Угнів - Раву-Руську. Загальна довжина – 53,2 км.
В межах проектованої території передбачається формування земельної ділянки з метою розташування індустріального парку.
Індустріальний парк – територія, виділена для промислового розвитку. Метою створення таких парків є забезпечення підприємств спільною розвиненою інфраструктурою та забезпечення контролю над виробництвом та впливом на довкілля.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов'язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Даний документ державного планування передбачає реалізацію видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
В межах проектованої території передбачається формування земельної ділянки з метою розташування індустріального парку.
а) Розробка Детального плану території з метою розташування індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області може мати наступний вплив на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.
Повітряне середовище.
Вплив планової діяльності на атмосферне повітря може проявлятися у збільшенні кількості викидів забруднюючих речовин від пересувних джерел під час будівельних та монтажних робіт, функціонування проектованих об’єктів.
Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень парникових газів, теплоти, вологи тощо) не відбудеться.
Водне середовище.
Вплив полягатиме в утворенні та відведенні господарсько-побутових стоків.
Геологічне середовище.
Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме у ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва, можливого проливу паливно-мастильних матеріалів, утворення твердих побутових та виробничих відходів.
Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.
Ґрунти на проектованій ділянці не відносяться до особливо цінних груп ґрунтів.
Тверді відходи.
Планована діяльність передбачає утворення відходів на етапі будівництва та функціонування проектованих об’єктів. Відходи зберігаються в окремих контейнерах в відведеному місці (зона накопичення відходів). У міру накопичення відходи будуть вивозитися для їх подальшого знешкодження і утилізації.
б) На території опрацювання ДПТ та в її околицях відсутні об’єкти природно-заповідного фонду України. Територія опрацювання ДПТ не межує з територіями Смарагдової мережі України у Львівській області.
На території опрацювання ДПТ об’єкти культурної спадщини відсутні.
в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання ДПТ та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі сценарії розвитку:
За даним варіантом подальший стабільний розвиток є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та вуличної мережі, погіршення ситуації в цілому.
Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.
Також буде розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єкту будівництва.
- доповіді про стан довкілля.
- статистичну інформацію.
- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.
- дані моніторингу стану довкілля.
- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.
- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.
Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.
В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проект детального плану території не матиме значних негативних наслідків.
Для запобігання негативному впливу на довкілля від реалізації положень ДПТ необхідно дотримуватися заходів, для запобігання та пом’якшення наслідків проектної діяльності комплекс яких включає:
– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;
– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та споруд;
– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);
– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму;
– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;
– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;
– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);
– забезпечення благоустрою території;
– забезпечення моніторингових заходів.
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Червоноградська міська рада Львівської області (80100, пр. Шевченка, 19, м. Червоноград, Червоноградський район, Львівська область).
10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території з метою розташування індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).