Управлiння мiстобудування та архiтектури

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території з метою розташування індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області



Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Детального плану території з метою розташування  індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області

 

Загальні положення

 

  1. Замовник СЕО

Червоноградська міська рада Львівської області (80100, пр. Шевченка, 19, м. Червоноград, Червоноградський район, Львівська область).

ЄДРПОУ: 26269722

  1. Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території, визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Містобудівна документація «Детальний план території з метою розташування  індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області» розробляється на підставі рішення Червоноградської міської ради №1707 від 23.02.2023 «Про  розроблення детального плану території з метою розташування  індустріального парку за межами с. Острів   Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області».

Проект розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закон України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;
  • Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
  • ДБН Б.1.1-14:2021 Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні;
  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • Наказу міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів».

Детальний план території розроблений в межах структурно-планувального елементу території населеного пункту, який має цілісний планувальний характер.

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Острів – село в Україні, у Червоноградському районі Львівської області. Населення становить 1849 осіб.

Село розташоване на р. Солокії, притоці Західного Бугу, за 4 км на захід від Червонограду. Заплава часто заболочена, вкрита лучною рослинністю. Річище помірно звивисте.

Територія, яка розглядається даним детальним планом, знаходиться на схід від села, за межами населеного пункту.

На північ від проектованої ділянки проходить автошлях Т 1404 – автомобільний шлях територіального значення у Львівській області. Проходить територією Червоноградського та Львівського районів через Червоноград - Белз - Угнів - Раву-Руську. Загальна довжина – 53,2 км.

В межах проектованої території передбачається формування земельної ділянки з метою розташування  індустріального парку.

Індустріальний парк – територія, виділена для промислового розвитку. Метою створення таких парків є забезпечення підприємств спільною розвиненою інфраструктурою та забезпечення контролю над виробництвом та впливом на довкілля.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов'язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Даний документ державного планування передбачає реалізацію видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

  1. Ймовірні наслідки

В межах проектованої території передбачається формування земельної ділянки з метою розташування  індустріального парку.

а) Розробка Детального плану території з метою розташування  індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області може мати наступний вплив на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.

Повітряне середовище.

Вплив планової діяльності на атмосферне повітря може проявлятися у збільшенні кількості викидів забруднюючих речовин від пересувних джерел під час будівельних та монтажних робіт, функціонування проектованих об’єктів.

Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень парникових газів, теплоти, вологи тощо) не відбудеться.

Водне середовище.

Вплив полягатиме в утворенні та відведенні господарсько-побутових стоків.

Геологічне середовище.

Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме у ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва, можливого проливу паливно-мастильних матеріалів, утворення твердих побутових та виробничих відходів.

Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

Ґрунти на проектованій ділянці не відносяться до особливо цінних груп ґрунтів.

Тверді відходи.

Планована діяльність передбачає утворення відходів на етапі будівництва та функціонування проектованих об’єктів. Відходи зберігаються в окремих контейнерах в відведеному місці (зона накопичення відходів). У міру накопичення відходи будуть вивозитися для їх подальшого знешкодження і утилізації.

б) На території опрацювання ДПТ та в її околицях відсутні об’єкти природно-заповідного фонду України. Територія опрацювання ДПТ не межує з територіями Смарагдової мережі України у Львівській області.

На території опрацювання ДПТ об’єкти культурної спадщини відсутні.

в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання ДПТ та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

  1. Розгляд альтернатив

Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі сценарії розвитку:

  1. Інерційний (песимістичний) сценарій розвитку. У разі незатвердження документа державного планування, а саме детального плану території, та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого економічного розвитку. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.

За даним варіантом подальший стабільний розвиток є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та вуличної мережі, погіршення ситуації в цілому.

  1. Сценарій раціонального розвитку. Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Також буде розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єкту будівництва.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

- доповіді про стан довкілля.

- статистичну інформацію.

- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.

- дані моніторингу стану довкілля.

- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.

- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.

Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.

  1. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.

В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проект детального плану території не матиме значних негативних наслідків.

Для запобігання негативному впливу на довкілля від реалізації положень ДПТ необхідно дотримуватися заходів, для запобігання та пом’якшення наслідків проектної діяльності комплекс яких включає:

– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;

– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та споруд;

– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);

– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму;

– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;

– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;

– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);

– забезпечення благоустрою території;

– забезпечення моніторингових заходів.

  1. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:

– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

– характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;

– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

  1. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції

Червоноградська міська рада Львівської області (80100, пр. Шевченка, 19, м. Червоноград, Червоноградський район, Львівська область).

  1. Строки подання

10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території з метою розташування  індустріального парку за межами с. Острів Червоноградської міської територіальної громади Червоноградського району Львівської області (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).